Hanya Ada Satu Bukti Dalam Mimpi

Posted on

Ingatlah bahawa hidup bergantung pada 3 perkara iaitu tindakan, komitmen dan prinsip. Jika kita mampu melakukan tiga perkara ini, jelas sekali impian yang telah kita ukir indah selama ini mampu membuatkan kita tersenyum.

Walaupun orang selalu mencemuh kerana menganggap mimpi seperti dongeng sekejap, kita tidak perlu berkecil hati kerana orang lain hanya akan melihat hasilnya tanpa melihat prosesnya.

Mereka Kata Impian Saya Terlalu Besar

Ya memang impian saya mungkin sangat besar, tetapi saya sentiasa mengkaji kata-kata yang sentiasa membuat hidup saya lebih bersemangat dalam mengejar harapan.

“Bermimpilah setinggi langit dan jika kamu jatuh maka mungkin kamu akan jatuh ke tebing yang tinggi bukan ke dalam jurang yang dalam.”

Nah, jika seseorang selalu mengatakan semua impian anda yang mereka fikir terlalu besar maka jangan takut untuk teruskan kerana sebenarnya pemikiran orang terlalu kecil.

Baca juga: Petua untuk Mengekalkan Hubungan Yang Baik Walaupun Anda LDR

Impian bukan tentang seberapa tinggi atau seberapa besar, tetapi tentang seberapa keras anda ingin mencapainya

Jangan takut untuk bermimpi jika komitmen hidup anda jelas, jadikan semua ejekan sebagai cambuk untuk terus berjalan di jalan yang selalu membuat anda ragu.

Percayalah bahwa Allah selalu melihat usaha hambanya dengan hati yang ikhlas karena dalam firman Allah dalam surat Ar-ra’ad ayat 11.

“Sesungguhnya Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri.”

Oleh itu kita memperkasakan diri dalam apa jua keadaan dan keadaan dan jangan putus asa kerana Allah benci orang yang putus asa.

Jangan pernah berputus asa dalam menghadapi kesusahan, kerana setiap titisan hujan yang jernih datang dari awan yang gelap

Sentiasa berfikiran positif dalam menjalani kehidupan, semua jalan yang Allah berikan kepada hambaNya pasti ada hikmah yang luar biasa.

Dan kita perlu sedar bahawa merungut adalah perkara yang paling bodoh untuk kita lakukan kerana mengeluh tidak dapat mengurangkan masalah yang kita hadapi.

Maka fikirkanlah untuk terus mencari titik persamaan dari masalah-masalah ini dengan berusaha kepada khaliq, kerana Allah memberi ujian dengan tahap setiap kita.

Kegagalan adalah perkara di kemudian hari.Paling penting kita berani mencuba dan mencuba, kerana orang yang berjaya adalah orang yang dapat melihat dengan jelas sasaran dan impian mereka.

Jangan sesekali beralasan tentang kejayaan dalam versi mereka kerana kita dituntut untuk sentiasa yakin dalam menguruskan kehidupan kita selangkah demi selangkah tanpa perlu mengukur dalam kehidupan orang lain.

walaupun kegagalan sering tersenyum pahit menyapa kita, kita harus sentiasa percaya bahawa Allah itu maha adil dan maha melihat, tetap percaya suatu hari nanti impian yang kita tanam akan membuahkan hasil, jadi jangan takut untuk teruskan.

Buktikan Kepada Mereka Yang Anda Boleh!

Masa tidak menyebelahi sesiapa tetapi masa boleh menjadi kawan seseorang yang melayannya dengan baik.

Oleh itu, teruskan mengejar impian anda sehingga bunyi cemuhan atau cemuhan bertukar menjadi tepukan dan pujian, tunjukkan kepada mereka bahawa langkah anda untuk berjaya adalah tidak lain daripada ketidakpercayaan mereka terhadap anda.

 

Related posts of "Hanya Ada Satu Bukti Dalam Mimpi"

Jika Anda Berasa Dengki Kepada Orang Lain, Atasi Cara Ini Supaya Anda Tidak Tertekan

Setiap orang mempunyai perasaan dengki, tetapi jika dibiarkan ia akan menyebabkan hidup kita tidak selesa dan tidak bahagia. Iri hati disebabkan oleh tidak yakin dan merasakan orang lain mempunyai kelebihan yang tidak anda miliki. Jika itu berlaku, lebih baik berurusan dengan ini. 1. Ketahui puncanya Perkara pertama untuk mengatasi cemburu, anda mesti tahu apa sebabnya...

5 Petua Menjalin Hubungan Tidak Matang untuk Kekal Bahagia

Setiap orang mempunyai sifat yang berbeza, dan kita tidak boleh mengubah sifat seseorang dengan cepat. Seseorang itu akan dikatakan matang dari segi emosi dan mental bukan mengikut usianya. Kerana semua itu timbul dari proses kehidupan. Lebih-lebih lagi jika anda menjalinkan hubungan dengan seseorang yang lebih muda, juga tidak matang dari segi emosi dan mental, sudah...

Sikap Pasangan Yang Menunjukkan Dia Tidak Serius Dengan Anda

Apabila anda rapat dengan seseorang, anda berasa selesa, anda pasti ingin membawanya ke tahap yang lebih serius. Tetapi kadang-kadang sikapnya membuatkan anda keliru sama ada dia serius atau tidak. Malah anda bimbang bahawa hubungan anda tidak boleh dipertaruhkan. Ternyata ada beberapa perkara yang boleh anda ketahui sama ada dia hanya bergurau atau serius tentang anda....

Petua Mengubah Mood Pasangan Yang Buruk Jadi Ceria

Setiap pasangan mengalami mood yang berbeza dalam hubungan mereka. Boleh jadi anda berasa bosan dengan perhubungan itu, perasaan tidak enak, malah perhubungan itu terasa sangat membosankan. Walaupun mereka sangat menyayangi pasangan mereka, mereka kadang-kadang diserang perasaan tidak selesa. Supaya tidak menjejaskan perhubungan, lebih baik uruskan 4 perkara ini. 1. Jangan Mudah Tersinggung Salah satu kesilapan...