Tanda Bahawa Pasangan Anda Adalah Kawan Baik Anda

Posted on

Tiada yang lebih membahagiakan selain mempunyai pasangan melainkan perasaan sahabat. Ketika sedih, kecewa dan keadaan yang paling teruk pasti yang diperlukan adalah seorang sahabat.

Jika dapat menjadikan pasangan sebagai kawan maka sudah pasti hubungan itu akan bahagia. Terdapat beberapa tanda yang boleh anda perhatikan bahawa pasangan anda berpotensi menjadi kawan baik anda.

1. Boleh Berbincang Apa Sahaja
Apa sahaja yang anda boleh berbincang dengannya secara bebas, tanpa rasa takut dihakimi. Justeru dia berpotensi untuk menjadi kawan baik anda kerana dia sangat memahami anda dan anda selesa dengan sebarang cerita dengannya.

Baca juga: Jika Anda Berasa Dengki Kepada Orang Lain, Atasi Cara Ini Supaya Anda Tidak Tertekan

2. Sokong anda
Selagi apa yang anda lakukan itu baik dan betul, maka dia akan menjadi orang pertama yang akan sentiasa menyokong anda.

3. Rasa Selesa Bersama Dia
Bila dekat awak rasa selesa dan bila jauh awak masih rasa selamat. Anda percaya dan percaya bahawa dia boleh menjaga hati dan perasaannya untuk anda.

Jangan tergesa-gesa putus cinta, ini 5 tanda anda dan dia masih menaruh harapan bahagia

Ada beberapa perkara yang menyebabkan sesebuah perhubungan itu gagal, kadang-kadang walaupun anda cuba mengekalkannya, anda masih tidak dapat.

Tetapi jika anda masih mendapati ini dalam hubungan anda, lebih baik jangan berpisah, kerana hubungan anda masih berbaloi untuk dipertahankan.

Jika anda masih mengalami 4 perkara ini dalam perhubungan anda, bermakna anda masih boleh menjalinkan hubungan yang baik dan akan bahagia.

1. Masih dalam komunikasi yang baik
Walaupun anda sering kecewa, sudah berasa bosan, cuba lebih terbuka, bercakap tentang perasaan anda.

Buang ego, dengar sesama sendiri, barulah hubungan masih boleh diperbaiki.

2. Rasa Lebih Bahagia
Walaupun anda sering bergaduh, anda berdua merasakan hubungan anda lebih bahagia.

3. Masih Ingin Menghabiskan Masa Bersama
Jika anda tidak mempunyai perasaan maka anda pasti tidak mahu meluangkan masa bersamanya.

Tetapi jika anda masih mahu bersamanya, itu bermakna hubungan anda masih berbaloi untuk dijaga.

4. Adakah Perasaan Cinta Anda Masih Ada?
Tanya diri anda sama ada perasaan cinta anda masih ada. Adakah anda masih merinduinya walaupun anda bergaduh besar dengannya.

5. Masih Ingin Bertahan
Hubungan boleh bertahan jika anda berdua ingin mengekalkan hubungan.

Walaupun sering bergaduh, tidak pernah terlintas di fikiran mereka mahu berpisah dengannya.

Untuk perkahwinan yang kekal, anda mesti berusaha untuk 5 perkara ini

Dalam setiap perhubungan selalu ada masalah yang perlu diselesaikan. Tetapi itu tidak bermakna masalah itu boleh menyebabkan kemusnahan.

Anda masih boleh mengekalkan hubungan anda walaupun kadangkala dilanda pelbagai masalah. Ada perkara yang perlu anda perjuangkan agar hubungan anda berjalan lancar tanpa halangan.

1. Jujur Tentang Perasaan Anda
Jangan simpan perasaan, awak kena jujur. Anda harus dapat menyalurkan tenaga anda dan meluahkan semua emosi anda.

Bercakap dengan pasangan anda tentang apa sahaja yang anda rasa akan menjadikan hubungan anda kekal.

2. Menyatakan Niat
Setiap orang mempunyai keinginan dalam hubungan mereka, anda mesti berani untuk menguatkan niat dan keinginan anda dalam hubungan yang lama sebelum mengambil langkah yang lebih serius.

3. Berikan Ruang Peribadi Rakan Kongsi Anda
Hormati pasangan anda, ada perkara yang anda mesti hormati dan beri dia ruang peribadi. Jika anda boleh memberinya ruang, dia akan lebih merindui anda.

4. Komitmen
Anda mesti boleh komited dengan pilihan anda, anda mesti boleh menentukan apa yang telah anda pilih jika anda ingin mempunyai hubungan yang berkekalan.

5. Sentiasa berhubung
Pasangan yang sentiasa menjaga komunikasi boleh memastikan hubungan akan menjadi sihat.

Kerana mereka menjaga komunikasi agar hubungan itu kekal dan bahagia.

Related posts of "Tanda Bahawa Pasangan Anda Adalah Kawan Baik Anda"

Petua Mengubah Mood Pasangan Yang Buruk Jadi Ceria

Setiap pasangan mengalami mood yang berbeza dalam hubungan mereka. Boleh jadi anda berasa bosan dengan perhubungan itu, perasaan tidak enak, malah perhubungan itu terasa sangat membosankan. Walaupun mereka sangat menyayangi pasangan mereka, mereka kadang-kadang diserang perasaan tidak selesa. Supaya tidak menjejaskan perhubungan, lebih baik uruskan 4 perkara ini. 1. Jangan Mudah Tersinggung Salah satu kesilapan...

Berdiam Diri Antara Satu Sama Lain Apabila Ada Masalah Dalam Perhubungan Lebih Bahaya Daripada Curang

Berlaku perang dingin, rasa mencucuk-cucuk, sebab walaupun sebumbung, walaupun sekatil, tapi tak nak bertegur sapa. Ternyata jika dibiarkan, ia akan lebih bahaya daripada kekafiran. Lama kelamaan hubungan akan semakin jauh, mungkin mereka tidak akan mengambil berat antara satu sama lain. Berdiam diri apabila ada masalah sebenarnya boleh melebihi perselingkuhan, ini termasuk: 1. Masalah Tidak Akan...

Hanya Dengan Melihat Ke Dalam Mata Seseorang Anda Boleh Membaca Fikiran Mereka

Semua benda boleh dirasai dan dilihat melalui mata. Kerana mata adalah jendela jiwa, setiap pergerakan bola mata mempunyai makna. Kerana mata akan bergerak apabila memikirkan sesuatu, maka bagaimana pula cara membaca fikiran seseorang melalui fikiran. Ini caranya: 1. Pergerakan Mata ke Kiri Atas Apabila anda bercakap dengan seseorang dan mata mereka beralih ke kiri atas,...

Tahap-Tahap Yang Akan Dialami Oleh Setiap Orang Dalam Sesuatu Perhubungan

Jatuh cinta membuat seseorang berubah, dan perubahan ini berlaku secara fizikal dan mental. Secara amnya, semua pasangan akan melalui beberapa peringkat ini. Untuk tiba di peringkat perhubungan yang kukuh, ternyata terdapat beberapa peringkat yang dilalui oleh setiap orang. 1. Fasa Terpesona Tanpa rasa tertarik dan terpesona dengan orang lain tidak akan mudah untuk jatuh cinta....