Tahap-Tahap Yang Akan Dialami Oleh Setiap Orang Dalam Sesuatu Perhubungan

Posted on

Jatuh cinta membuat seseorang berubah, dan perubahan ini berlaku secara fizikal dan mental. Secara amnya, semua pasangan akan melalui beberapa peringkat ini.

Untuk tiba di peringkat perhubungan yang kukuh, ternyata terdapat beberapa peringkat yang dilalui oleh setiap orang.

1. Fasa Terpesona
Tanpa rasa tertarik dan terpesona dengan orang lain tidak akan mudah untuk jatuh cinta.

Kerana yang membuat seseorang menjadi gila adalah terpesona. Apabila anda terpesona, seseorang tidak akan berhenti memikirkan orang itu.

2. Fasa Selesa
Selepas terpesona anda akan tiba pada rasa selesa, kerana tidak ada gunanya terpesona jika anda tidak mendapat rasa selesa.

Anda akan rasa lebih selesa dan tenang apabila bersamanya.

3. Fasa Pemikiran Hubungan
Apabila anda berasa selesa, anda datang ke peringkat memikirkan komitmen dan masa depan. Anda akan bertanya tentang hubungan yang lebih serius.

4. Fasa Rasa Damai
Apabila anda serius menjalinkan hubungan, anda akan sampai ke fasa kedamaian. Kerana anda sudah tahu baik, kongsi dan tapis apa sahaja yang akan diperkatakan kepada pasangan anda.

5. Fasa Stabil
Apabila ada kepercayaan dalam sesuatu perhubungan, hubungan akan menjadi seimbang.

Menjaga dan memberikan sokongan emosi.

3 Petua Melembapkan Emosi Pasangan Anda Supaya Tidak Sering Bergaduh

Semua perhubungan mesti pernah mengalami pergaduhan, tetapi jika terlalu kerap ia juga tidak baik untuk perhubungan. Kerana hubungan yang sihat walau bergaduh takkan pernah melepasi batas.

Tapi kalau perkara remeh dan kecil mudah bergaduh, mungkin ada perkara yang perlu diubah. Kerana salah seorang daripada mereka terpaksa mengalah, mereka tidak boleh sama-sama emosi.

Sekiranya anda benar-benar mahukan hubungan yang berkekalan, anda harus dapat mengurangkan emosi pasangan anda.

1. Minta maaf
Sesiapa yang merasakan dirinya salah cuba mengaku. Jangan sesekali mementingkan diri sendiri dan tidak mahu meminta maaf kepada pasangan apabila kedudukan anda salah.

2. Bercakap Jujur
Walaupun pasangan anda salah, anda perlu bercakap tentang bagaimana tindakannya menyakitkan dan mengecewakan anda.

Tetapi apa yang perlu dilihat adalah masa, jangan bercakap benar apabila dia emosi.

3. Bercakap pada Masa yang Tepat
Selepas beberapa ketika dan pasangan anda bertambah baik, tidak salah untuk bercakap tentang bagaimana hubungan anda.

Jika dirasakan sering bergaduh, anda akan tahu apa puncanya dan cari jalan penyelesaian agar hubungan itu bertambah baik.

3 Tanda Anda Telah Bertemu Lelaki Yang Tepat, Jangan Terlepas

Perasaan ragu-ragu cenderung menghantui kita, walaupun kita gembira kadang-kadang kita masih tertanya-tanya sama ada pasangan kita betul atau tidak.

Lebih-lebih lagi, anda sudah komited dan ingin menjalinkan hubungan yang serius.

Dilancarkan daripada pinkvilla.com (15/10), terdapat beberapa cara untuk mengetahui sama ada pasangan anda betul atau tidak.

Kalau dah jumpa lelaki macam ni maknanya dia orang yang betul, jangan membazir lagi.

1. Sentiasa ada untuk anda suka dan duka
Semua orang akan berada di samping kita apabila gembira apatah lagi berjaya. Tetapi tidak semua orang yang akan bersama kita di titik paling rendah.

Untuk mengetahui sama ada dia betul atau tidak, tanda yang paling jelas ialah dia akan sentiasa ada untuk anda dalam suka dan duka.

2. Anda adalah Matlamat
Baginya anda adalah matlamat, anda adalah orang yang dia cari. Perhubungan akan ada pasang surut tetapi dia tidak akan pergi, dia akan sentiasa menyokong anda dan akan sentiasa mencari anda.

3. Sentiasa Ambil Masa
Tidak kira sesibuk mana pun dia, dia akan sentiasa cuba meluangkan masa untuk anda.

Walaupun sekadar sembang atau call sekejap.

Bagi mereka yang baru pulih dari patah hati, ingat 4 perkara ini apabila anda ingin jatuh cinta semula

Bagi mereka yang baru pulih dari patah hati, ingat 4 perkara ini apabila anda ingin jatuh cinta semula

Related posts of "Tahap-Tahap Yang Akan Dialami Oleh Setiap Orang Dalam Sesuatu Perhubungan"

Jika Anda Berasa Dengki Kepada Orang Lain, Atasi Cara Ini Supaya Anda Tidak Tertekan

Setiap orang mempunyai perasaan dengki, tetapi jika dibiarkan ia akan menyebabkan hidup kita tidak selesa dan tidak bahagia. Iri hati disebabkan oleh tidak yakin dan merasakan orang lain mempunyai kelebihan yang tidak anda miliki. Jika itu berlaku, lebih baik berurusan dengan ini. 1. Ketahui puncanya Perkara pertama untuk mengatasi cemburu, anda mesti tahu apa sebabnya...

Hanya Ada Satu Bukti Dalam Mimpi

Ingatlah bahawa hidup bergantung pada 3 perkara iaitu tindakan, komitmen dan prinsip. Jika kita mampu melakukan tiga perkara ini, jelas sekali impian yang telah kita ukir indah selama ini mampu membuatkan kita tersenyum. Walaupun orang selalu mencemuh kerana menganggap mimpi seperti dongeng sekejap, kita tidak perlu berkecil hati kerana orang lain hanya akan melihat hasilnya...

Perkara Yang Paling Lelaki Hargai Dari Seorang Wanita Yang Bakal Menjadi Isterinya

Lelaki yang memutuskan untuk berkahwin pastinya melalui pelbagai perkara, salah satunya pertimbangan dan sudah tahu tentang calon. Wanita yang mempunyai sifat-sifat tersebut pastinya tidak akan diabaikan dan sesuai dijadikan isteri. Ternyata 5 perkara ini paling diminati oleh lelaki dari wanita yang ingin berkahwin. 1. Penampilannya Sopan Wanita yang sentiasa berpakaian sopan, kemas, bersih dan tidak...

Petua untuk Mengekalkan Hubungan Yang Baik Walaupun Anda LDR

LDR atau hubungan jarak jauh dianggap sukar untuk bertahan dan berkekalan. Malah, bagi mereka yang benar-benar mementingkan komitmen dan memahami cara menjalani hubungan jarak jauh, nampaknya tiada masalah. Ramai antara mereka tetap setia walaupun berjauhan. Ternyata ada beberapa petua yang boleh anda lakukan agar hubungan anda berkekalan walaupun berjauhan. 1. Jangan berfikiran negatif dan jangan...