Petua Mengubah Mood Pasangan Yang Buruk Jadi Ceria

Posted on

Setiap pasangan mengalami mood yang berbeza dalam hubungan mereka. Boleh jadi anda berasa bosan dengan perhubungan itu, perasaan tidak enak, malah perhubungan itu terasa sangat membosankan.

Walaupun mereka sangat menyayangi pasangan mereka, mereka kadang-kadang diserang perasaan tidak selesa. Supaya tidak menjejaskan perhubungan, lebih baik uruskan 4 perkara ini.

1. Jangan Mudah Tersinggung

Salah satu kesilapan maut yang sering berlaku dalam perhubungan adalah tersinggung, terutamanya apabila dalam mood yang tidak baik.

Jika pasangan anda marah atau dalam mood yang tidak baik, itu bukan selalu disebabkan oleh anda, jadi sebaiknya jangan tersinggung.

2. Beri diri anda sedikit masa

Me time diperlukan, kerana apa sahaja yang terbuku di fikiran anda perlukan penyelesaian.

Jika pasangan anda berada dalam mood yang tidak baik, maka anda harus biarkan dia bersendirian untuk menenangkan dirinya.

3. Jangan Abaikan Diri Sendiri

Setiap orang harus dapat mengawal perasaan mereka dan dapat mengatasi emosi negatif mereka.

Tiada siapa yang boleh berubah kecuali diri mereka sendiri. Oleh itu, anda tidak perlu menyalahkan diri sendiri kerana mood pasangan anda tidak baik.

Baca juga: Tanda Bahawa Pasangan Anda Adalah Kawan Baik Anda

4. Terbuka kepada pasangan anda

Cuba bersikap terbuka kepada pasangan anda, bincangkan apa sahaja yang anda rasa tidak baik dan selesaikan dengan cara yang berlebih-lebihan.

Petua Melegakan Emosi Ketika Bertengkar Agar Tidak Mencederakan Pasangan Anda

Apabila seseorang marah, ia akan menjadi sukar untuk mengawal emosi. Emosi juga cenderung meletup dan semua perkara menjadi buruk dan negatif.

Kita juga cenderung untuk marah apabila kita bergaduh, yang memburukkan keadaan. Untuk meredakan emosi, ada beberapa perkara yang anda boleh cuba, antaranya:

1. Beri diri anda sedikit masa

Apabila anda emosi, anda harus mencari cara untuk menenangkan diri anda, jika boleh, jauhi pasangan anda atau keluar rumah.

Luangkan masa untuk menjadi lebih santai. Malah melakukan senaman ringan untuk merehatkan otot.

2. Elakkan Bercakap Kuat dan Melimpah

Seperti biasa yang boleh harus dapat menahan diri dari marah dan tidak melimpah.

Tenangkan diri untuk rasa lebih selesa, lebih baik diam supaya emosi dapat dibendung.

3. Meluahkan Hati Melalui Penulisan atau Media Lain

Perkara paling mudah yang boleh dilakukan apabila anda sedang beremosi ialah meluahkan isi hati anda dengan menulis.

Cara itu akan membantu memulihkan emosi dan fikiran boleh menjadi jelas.

4. Peluk pasangan anda

Apabila anda berdua tenang, cuba peluk pasangan anda, kerana semarah mana pun seseorang itu akan rasa tenang.

5. Melihat Kenangan Bersama

Lagipun perasaan bertambah baik harus melihat kenangan lalu yang begitu indah. Ini boleh membantu untuk mengingati masa-masa bahagia mereka bersama.

Related posts of "Petua Mengubah Mood Pasangan Yang Buruk Jadi Ceria"

Sikap Pasangan Yang Menunjukkan Dia Tidak Serius Dengan Anda

Apabila anda rapat dengan seseorang, anda berasa selesa, anda pasti ingin membawanya ke tahap yang lebih serius. Tetapi kadang-kadang sikapnya membuatkan anda keliru sama ada dia serius atau tidak. Malah anda bimbang bahawa hubungan anda tidak boleh dipertaruhkan. Ternyata ada beberapa perkara yang boleh anda ketahui sama ada dia hanya bergurau atau serius tentang anda....

Sifat Wanita Yang Buat Lelaki Benci Walaupun Dia Sangat Cantik

Kecantikan bukan hanya dilihat dari fizikal, kerana yang paling berpengaruh adalah sifat dan perwatakan. Seseorang itu akan bertahan apabila dia mempunyai sifat dan budi pekerti yang baik, secantik mana pun dia, jika dia mempunyai sifat buruk, dia tidak akan disenangi. Inilah antara ciri-ciri wanita yang dibenci lelaki walaupun sangat cantik. 1. Mengatakan Anda Tidak Akan...

Tanda Bahawa Pasangan Anda Adalah Kawan Baik Anda

Tiada yang lebih membahagiakan selain mempunyai pasangan melainkan perasaan sahabat. Ketika sedih, kecewa dan keadaan yang paling teruk pasti yang diperlukan adalah seorang sahabat. Jika dapat menjadikan pasangan sebagai kawan maka sudah pasti hubungan itu akan bahagia. Terdapat beberapa tanda yang boleh anda perhatikan bahawa pasangan anda berpotensi menjadi kawan baik anda. 1. Boleh Berbincang...

Petua untuk Mengekalkan Hubungan Yang Baik Walaupun Anda LDR

LDR atau hubungan jarak jauh dianggap sukar untuk bertahan dan berkekalan. Malah, bagi mereka yang benar-benar mementingkan komitmen dan memahami cara menjalani hubungan jarak jauh, nampaknya tiada masalah. Ramai antara mereka tetap setia walaupun berjauhan. Ternyata ada beberapa petua yang boleh anda lakukan agar hubungan anda berkekalan walaupun berjauhan. 1. Jangan berfikiran negatif dan jangan...