Sikap Pasangan Yang Menunjukkan Dia Tidak Serius Dengan Anda

Posted on

Apabila anda rapat dengan seseorang, anda berasa selesa, anda pasti ingin membawanya ke tahap yang lebih serius. Tetapi kadang-kadang sikapnya membuatkan anda keliru sama ada dia serius atau tidak.

Malah anda bimbang bahawa hubungan anda tidak boleh dipertaruhkan. Ternyata ada beberapa perkara yang boleh anda ketahui sama ada dia hanya bergurau atau serius tentang anda.

1. Berjuang Sendirian
Jika anda merasakan dia tidak pernah bergaduh dan anda seorang sahaja yang cuba melakukannya, maka anda sedar bahawa dia tidak begitu serius dengan anda.

2. Tidak Memperkenalkan Anda Kepada Keluarganya
Lelaki yang serius akan cuba mendekatkan anda dengan keluarganya.

Tetapi dia tidak pernah mempunyai inisiatif untuk memperkenalkan anda kepada keluarganya.

3. Tidak Dapat Memahami Anda
Sikapnya menunjukkan dia tidak berminat dengan hidup kamu, walaupun jika dia serius dia akan cuba mengenali kamu dengan baik dan pastinya akan cuba memahami kamu.

4. Mengabaikan Komunikasi
Lelaki yang bersikap acuh tak acuh, terlalu acuh tak acuh untuk peduli, bermakna dia tidak serius.

Kerana lelaki yang serius tidak akan membiarkan wanitanya risau, tunggu apatah lagi bersangka buruk tentangnya. Dia akan menjadikan komunikasi sebagai keutamaan jika ia serius.

5. Jangan Pernah Bercakap Tentang Masa Depan
Lelaki yang serius akan cuba meyakinkan anda dan sentiasa melibatkan anda. Baginya anda berada di masa depannya, jika anda tidak pernah bercakap tentang masa depan bermakna dia tidak serius.

5 Sikap Ini Menunjukkan Anda Sebenarnya Tidak Bersedia Untuk Menjalin Hubungan

Perhubungan berfungsi dengan baik apabila kedua-duanya cukup matang dari segi emosi dan memahami komitmen. Banyak aspek membawa kepada hubungan yang berkekalan, salah satunya adalah kematangan.

Kerana sikap pasangan yang tidak matang boleh merosakkan hubungan. Juga sikap dewasa boleh menangani masalah dengan baik, jadi hubungan tetap sihat.

Berikut adalah beberapa tanda bahawa anda belum cukup matang untuk menjalin hubungan.

1. Cemburu
Terlalu cemburu bukanlah perkara yang baik dalam perhubungan. Anda tidak akan mudah memberi kepercayaan kepada pasangan anda, jika anda tidak boleh memberi kepercayaan, hubungan itu pasti akan rosak.

2. Dendam dan Tidak Mahu Meminta Maaf
Apabila pasangan mereka melakukan kesilapan, mereka serta-merta jengkel dan akan diingati untuk jangka masa yang sangat lama.

Dan apabila anda membuat kesilapan, anda tidak mahu meminta maaf kepada pasangan anda.

3. Tidak sabar
Ketidaksabaran menunjukkan anda tidak bersedia untuk hubungan. Kerana segalanya memerlukan masa dan kesabaran jadi jangan minta semuanya dipermudahkan.

4. Cuba Mengubah Rakan Kongsi Anda
Berusaha untuk mengubah pasangan anda bukanlah sesuatu yang baik, walaupun salah satu punca anda jatuh cinta adalah kerana keperibadiannya.

5. Mementingkan diri sendiri
Sentiasa meletakkan diri anda di atas orang lain. Padahal perhubungan yang sihat memerlukan usaha bersama dan tidak boleh dilakukan oleh satu pihak sahaja.

Supaya anda tidak menyesal, inilah cara memilih pasangan yang betul sebelum berkahwin

Setiap orang mahukan pasangan yang betul, tetapi sebenarnya sangat sukar untuk mencari pasangan yang sesuai. Kerana ramai antara mereka yang sudah menjalinkan hubungan tetapi merasakan pasangan mereka bukanlah orang yang sesuai.

Supaya tidak menyesal anda perlu memilih sama ada dia betul atau tidak.

Walau bagaimanapun, terdapat beberapa perkara yang boleh anda lakukan untuk mencari pasangan yang sesuai. Ini caranya:

1. Mudah untuk anda hubungi
Pilih seseorang yang mudah dihubungi dan boleh berkomunikasi dengan anda.

Kerana lebih lama kita perlu berkomunikasi dengan pasangan.

2. Mempunyai Standard
Biasanya setiap orang mempunyai standard masing-masing, jadi pastikan anda tidak memilih pasangan yang terlalu menyimpang daripada standard keluarga atau masyarakat setempat anda.

3. Mesti Saling Menghormati
Anda tidak boleh menghabiskan masa dengan seseorang yang tidak boleh menghormati anda. Anda tidak boleh bersama seseorang yang tidak menghargai anda.

4. Boleh dipercayai
Adalah sangat penting untuk anda mencari seseorang yang boleh dipercayai. Sebab tak guna kahwin dengan orang yang tak boleh percaya.

5. Menghabiskan Masa Bersama
Pilih seseorang yang gembira untuk bersama anda dan seseorang yang akan meluangkan masa untuk anda.

Patah Hati Sebelum Menjadi? Lakukan Cara Ini Supaya Anda Boleh Move On

Dekat tak semestinya diada-adakan, perhatian tak semestinya sayang, selalu ada berita tak semestinya ada perasaan. Kini sudah sampai satu tahap di mana seseorang itu terlupa untuk meminta maaf atas kesilapannya.

Mereka mendekati seseorang, melayan mereka dengan baik, memberi lebih perhatian tetapi akhirnya mereka pergi begitu sahaja. Sesiapa pun akan rasa sakit hati.

Bair cepat move on, ada beberapa perkara yang perlu anda lakukan untuk cepat melupakan seseorang yang pada mulanya rapat dan kemudian menghilang.

1. Berhenti Berharap
Perkara yang paling menyakitkan adalah jangkaan yang anda buat sendiri. Simpan apa sahaja yang membuat anda mengingatinya.

2. Padamkan Mesej
Apabila anda berasa nostalgia, anda biasanya akan menatal mesej tersebut, oleh itu anda perlu berani memadamkan sembang tersebut supaya

Related posts of "Sikap Pasangan Yang Menunjukkan Dia Tidak Serius Dengan Anda"

Hanya Dengan Melihat Ke Dalam Mata Seseorang Anda Boleh Membaca Fikiran Mereka

Semua benda boleh dirasai dan dilihat melalui mata. Kerana mata adalah jendela jiwa, setiap pergerakan bola mata mempunyai makna. Kerana mata akan bergerak apabila memikirkan sesuatu, maka bagaimana pula cara membaca fikiran seseorang melalui fikiran. Ini caranya: 1. Pergerakan Mata ke Kiri Atas Apabila anda bercakap dengan seseorang dan mata mereka beralih ke kiri atas,...

Sifat Wanita Yang Buat Lelaki Benci Walaupun Dia Sangat Cantik

Kecantikan bukan hanya dilihat dari fizikal, kerana yang paling berpengaruh adalah sifat dan perwatakan. Seseorang itu akan bertahan apabila dia mempunyai sifat dan budi pekerti yang baik, secantik mana pun dia, jika dia mempunyai sifat buruk, dia tidak akan disenangi. Inilah antara ciri-ciri wanita yang dibenci lelaki walaupun sangat cantik. 1. Mengatakan Anda Tidak Akan...

Bukan Kerana Usia Anda, Anda Sudah Bersedia Untuk Berkahwin, Tetapi Kerana 5 Perkara Ini

Perkahwinan bukan berdasarkan umur, dan tidak ada usia yang ideal untuk seseorang berkahwin. Kerana kesediaan untuk berkahwin bukan disebabkan oleh usia. Umur yang lebih muda juga boleh memutuskan dia berkahwin. Terdapat beberapa bukti bahawa anda benar-benar bersedia untuk berkahwin, termasuk: 1. Anda boleh membezakan antara cinta dan kegilaan Anda akan rasa cinta sepanjang masa apabila...

5 Petua Menjalin Hubungan Tidak Matang untuk Kekal Bahagia

Setiap orang mempunyai sifat yang berbeza, dan kita tidak boleh mengubah sifat seseorang dengan cepat. Seseorang itu akan dikatakan matang dari segi emosi dan mental bukan mengikut usianya. Kerana semua itu timbul dari proses kehidupan. Lebih-lebih lagi jika anda menjalinkan hubungan dengan seseorang yang lebih muda, juga tidak matang dari segi emosi dan mental, sudah...